Strona internetowa stanowi wizytówkę firmy w Internecie. Zastępuje ona papierowy kartonik, który był popularny kilkanaście lat temu, gdy większość interesów załatwiało się „twarzą w twarz”. Metoda ta miała niewątpliwie swoje zalety, jednak mocno ograniczała zakres klientów, do których przedsiębiorca mógł trafić ze swoją ofertą.
Teksty SEO, czyli treści, które wpływają na ranking strony internetowej w przeglądarce
Obecne możliwości, jakie daje nieograniczony dostęp do osób z całego świata, umożliwiły (a właściwie ułatwiły) nawiązywanie szerokich kontaktów biznesowych bez ograniczeń. Dlatego mogłoby się wydawać, że dostęp do Internetu sprowadzi rzeszę klientów, którzy z wielkim zapałem będą korzystali z bogactw sieci www. Czy rzeczywiście jest to takie proste? Zapoznaj się z naszym artykułem, a wyjaśnimy Ci, jak teksty SEO na stronę www wpływają na pozyskiwanie nowych klientów.
Teksty na strony internetowe – Teksty SEO
Pierwszym krokiem, który powinien wykonać przedsiębiorca, aby przedstawić swoją ofertę kontrahentom, jest wykonanie strony internetowej. Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania odpowiedniej firmie zajmującej się tworzeniem stron www. Zaproponuje ona odpowiednio dopasowaną grafikę, indywidualne rozwiązania systemowe oraz poprawną optymalizację.
Gotowa strona internetowa powinna trafić do copywritera, czyli osoby zajmującej się tworzeniem treści na stronę internetową. Przed rozpoczęciem prac musi on ustalić z klientem kilka ważnych kwestii. Do tego celu służy tzw. brief – czyli formularz, w którym zostają określone główne cele i założenia dotyczące opracowania treści na stronę www. Na tym etapie ważne jest ustalenie zakresu osób, do których powinna trafiać oferta. Nie bez znaczenia jest tutaj określenie płci, wieku oraz miejsca zamieszkania przyszłych odbiorców. Informacje te umożliwią bowiem dotarcie do określonego klienta, który realnie będzie zainteresowany skorzystaniem z danych usług lub zakupu produktu.
Kolejnym krokiem związanym z tworzeniem treści na stronę jest opracowanie i dopasowanie właściwych fraz kluczowych. Teksty pod SEO nie są bowiem tworzone poprzez przypadkowy zlepek słów. Powinny one być z góry zaplanowane, spełniać określone zadania oraz przynosić realne efekty w postaci zwiększenia pozycji w wyszukiwarce, oraz zapewnienia ruchu na stronie internetowej.
Teksty SEO – Skuteczny Content Marketing
Jednak skuteczny Content Marketing to nie tylko odpowiednio dopasowane słowa kluczowe. Niezaprzeczalnie ułatwiają one dotarcie do potencjalnego odbiorcy, jednak nie zapewniają one utrzymania jego uwagi oraz nie zachęcają do zakupu. Tę funkcję pełni właściwy content na stronie www. W jego skład wchodzą odpowiednio dobrane nagłówki przykuwające uwagę, czy też przyciski Call To Action zachęcające do kontaktu oraz do skorzystania z oferty.
Dodatkowym i bardzo ważnym aspektem obejmującym pisanie tekstów na strony internetowe jest ukierunkowanie ich na potrzeby odbiorcy. Oznacza to mniej więcej tyle, że treści na stronie www powinny odpowiadać na potrzeby klientów lub wskazywać im odpowiedni sposób na rozwiązanie ich problemów. Świetnym przykładem jest strona zajmująca się sprowadzaniem samochodów z USA. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym klient może trafić na stronę www, natomiast poprzez jasne informacje i instrukcje dowie się on jak krok po kroku, przebiega proces importu, transportu oraz kompletowania dokumentów.
Przemyślane oraz odpowiednio dopasowane treści SEO na stronę www pozwalają nie tylko na pozyskanie nowych klientów, ale także umożliwią zbudowanie zaufania oraz wykreowanie profesjonalnego wizerunku firmy. Wszystkie te elementy razem wzięte mogą sprawić, iż klient skorzysta z usług Twojej firmy, a nie firmy konkurencyjnej.
Jak pisać teksty pod SEO na stronę internetową
Odpowiedź na to pytanie, nie jest jednoznaczna. Oczywiście treści na stronę muszą być unikalne, odpowiednio dopasowane do odbiorcy, zoptymalizowane pod wyszukiwarkę oraz ciekawe. Nie mogą być natomiast wypełniaczem, który nic nie wnosi, ani także treścią samą w sobie. Mają one odegrać kluczową rolę w marketingu internetowym oraz współgrać na równej pozycji z innymi formami pozyskiwania klientów.
Częstym problemem, przed jakim staje właściciel firmy, jest oszacowanie odpowiedniej ilości treści na stronę www. Niestety, krótka zwięzła informacja na kilka linijek, w większości przypadków nie ma szans na zaistnienie w liczących się pozycjach wyszukiwania. Treści na strony www powinny być odpowiednio rozbudowane w oparciu o aktualne zalecenia, ilość tekstów jaką posiada wysoko rankująca konkurencja, wielkość strony oraz liczbę głównych słów kluczowych, na jakich ma zostać oparta strategia marketingowa.
Artykuły na bloga firmowego – Treści pod SEO
Dodatkową formą treści, o jaką warto uzupełniać stronę internetową, jest sekcja aktualności lub blog. Można w niej umieszczać wydarzenia związane z firmą, nowinki branżowe, poradniki dla klientów itp. Artykuły na bloga pod SEO powinny zawierać słowa kluczowe dopasowane do zapytań związanych z daną branżą. Na przykład firma oferująca remonty domów jednorodzinnych, może zamieszczać na blogu wpisy dotyczące tego, jak układać płytki czy który rodzaj cementu jest lepszy? Wbrew pozorom artykuły na bloga nie powodują ujawniania swoich metod i technik pracy, a wskazują potencjalnym klientom, iż firma zna się na rzeczy i swoje zadania wykonuje w profesjonalny i fachowy sposób.
Kolejnym ważnym aspektem rozbudowy treści jest regularne dodawanie wpisów na blogu. Po pierwsze rozwiązanie to ukazuje klientowi pewien schemat i powoduje przywiązanie do marki. Odbiorca, mając świadomość, iż np. raz w tygodniu pojawi się wpis, wyczekuje na nowe informację, które się w nim znajdą. Jeżeli natomiast dodawanie artykułów na bloga będzie rzadkie i niesystematyczne poczuje on rozczarowanie i straci zainteresowanie stroną. Co więcej, znajdzie on w Internecie inną ciekawą stronę, do której przeniesie swoje zaangażowanie.
Publikowane regularnie artykuły SEO na bloga, dostarczają za każdym razem nowy pakiet słów kluczowych, pod które strona internetowa będzie indeksowana w przeglądarce Google. Zatem im więcej fraz jest powiązanych z daną marką, tym większy jest ruch na stronie i wzrasta szansa na pozyskanie nowych klientów.
Teksty SEO na stronę internetową – podsumowanie
Stworzenie strony internetowej to początek drogi, jaką musi przejść przedsiębiorca, aby pozyskać nowych klientów w Internecie. Niewątpliwie ułatwią mu ją takie elementy jak odpowiednio skonstruowana oferta, dopasowana grafika, świetna optymalizacja oraz przemyślane treści pod SEO. Wszystkie te działania pozwolą na dotarcie do nowych klientów oraz zachęcą ich do skorzystania z oferowanych usług.