Mail z własną domeną możesz zrobić poprzez zakup domeny i wybranie serwera pocztowego. Część firm oferujących usługi serwera pocztowego pozwala na zakup domeny w ramach jednej usługi.
Mail z własnym adresem — domena to podstawa
Aby założyć maila z własnym indywidualnym adresem, należy w pierwszej kolejności zakupić domenę internetową. Jej koszt podczas rejestracji wacha się od złotówki do kilkuset złotych. Cena domeny zależna jest od jej końcówki-na przykład vizim.pl posiada końcówkę PL. Dodatkowo koszt domeny na sprzedaż zależny jest również od tego, czy pochodzi ona z drugiej ręki, czy jest nowa. Za domenę z rynku wtórnego odsprzedający może żądać nawet kilkunastu tysięcy złotych.
Co więcej, domeny do kupienia warto dokładnie zweryfikować, ponieważ pozornie atrakcyjna domena za 1 zł lub domena za darmo, może podczas odnawiania usługi okazać się sporym kosztem.
Jak zrobić maila z własną domeną
Jeżeli posiadasz już domenę, kolejnym etapem jest wybór miejsca, gdzie będzie znajdować się Twoja skrzynka pocztowa, czyli konieczny będzie wybór serwera pocztowego. Obecnie na rynku posiadamy szeroki wachlarz możliwości w tym zakresie, jednak najpopularniejszą firmą dostarczającą usługi poczty e-mail jest Google. To właśnie Gmail może być Twoim serwerem pocztowym.
Zaraz może paść pytanie: „Czy mail założony na Gmail z domeną będzie po znaczku @ posiadał domenę Gmail.com?”
Otóż niekoniecznie. Możliwe jest przekierowanie domeny, czyli naszego adresu, na serwery Google, a tym samym założenie adresu mail z własną domeną.
Oczywiście nie samym Google-m stoi świat. Podobne usługi serwera na potrzeby poczty e-mail oferuje znaczna część usługodawców hostingowych, jak również portali internetowych, czego przykładem jest interia.pl. To właśnie na Interii możemy nabyć pocztę dla firmy, gdzie mamy możliwość zakupu domeny, i automatycznego skorzystania z możliwości założenia skrzynki pocztowej.
Krok po kroku — Jak zrobić maila z własną domeną
1. Kup domenę internetową – możesz to zrobić w firmach hostingowych, lub bezpośrednio w firmie dostarczającą usługę poczty e-mail.
2. Wybierz dostawcę usługi e-mail – spośród firm hostingowych lub usługodawców poczty mail, wybierz tą, której oferta jest dla Ciebie najlepsza np. Google (Gmail).
3. Skieruj domenę na serwer – musisz w tym kroku w ustawieniach domeny wpisać adresy serwerów DNS swojego usługodawcy poczty mail. Każda firma świadcząca usługi hostingu lub poczty mail udostępnia swoje adresy serwerów DNS.
4. Skonfiguruj skrzynkę u swojego usługodawcy – załóż swój adres internetowy w ramach własnej domeny. Może być to np. biuro@vizim.pl – gdzie biuro to nazwa skrzynki natomiast vizim.pl jest domeną, w której obrębie skrzynka funkcjonuje.
E-mail z własną domeną to podstawa prowadzenia działalności
Pamiętaj, że większość Twoich klientów zwraca uwagę na adres e-mail, którym się posługujesz. Profesjonalny wygląd skrzynki pozwoli dotrzeć do większej ilości klientów, a także zwiększyć wiarygodność Twojej firmy w ich oczach.
Założymy skrzynkę mail za Ciebie
Jeżeli szukasz pomocy w stworzeniu maila z własną domeną, skontaktuj się z nami. Pomożemy w konfiguracji skrzynki mail z własną domeną lub zrobimy wszystko za Ciebie.