W natłoku codzienności często zapominamy o tym że nasze urządzenia bywają zawodne. Pi kilku latach pracy możemy dostrzec że posiadamy ogromne zasoby plików i projektów, czy to graficznych, tekstowych lub jak w przypadku projektanta stron projektów stron internetowych.
Backup to inaczej mówiąc kopia bezpieczeństwa
Backup – czyli co możemy zrobić aby nasze pliki były bezpieczne ?
Najlepszą formą zabezpieczenia plików jest wykonywanie kopii bezpieczeństwa. Obecnie dysponujemy darmowymi rozwiązaniami które może nie w całości, jednak w znacznym stopniu mogą uchronić najważniejsze dla nas dane, mowa tutaj o dyskach internetowych.
Posiadamy obecnie dwa najbardziej popularne rozwiązania które pomogą nam zabezpieczyć pliki a przy tym staną się odrazu przydatnym narzędziem w dostępie do plików poprzez sieć internet.
Pierwszym z nich jest zintegrowany z najnowszą wersją systemu Windows program OneDrive, dawniej SkyDrive. Wszystkie umieszczone w specjalnym katalogu pliki automatycznie będą synchronizowane z serwerem firmy usługowej i tym samym zabezpieczane przed utratą.
Drugim popularnym rozwiązaniem jest Google Drive (Dysk Google), działający na niemal identycznej zasadzie.
W obu rozwiązaniach posiadamy dość bogatą przestrzeń, czyli około 15 GB, wystarczy to w zupełności do przechowywania plików tekstowych, dokumentów czy nawet zdjęć.
Pamiętać należy iż wszystkie te rozwiązania są usługami dostępnymi poprzez sieć, stronę internetową czy też telefon lub tablet, a tym samym ważne jest zachowanie podstawowych środków ostrożności poprzez zastosowanie chociażby odpowiedniego hasła.
Aby uzyskać więcej informacji na temat tych dwóch rozwiązań zachęcam do zapoznania się z ich funkcjami na stronach producentów.